tisdag 11 oktober 2011

Ett nytt samarbete.



Dessa garnnystan fick jag med mig hem från min lokala garnaffär idag. Det är Marina som äger Vä Gardiner och Garner som är så snäll att hon skänker dessa till mig!!
Hon är en fantastisk människa som är väldigt hjälpsam mot alla andra. Som exempel går hennes lediga dag åt till att lära förståndshandikappade vuxna att sticka och virka!
Idag fick jag informera om min insamling på morgonens stickcafé och så lämnade jag lappar som hon kommer att dela ut till sina kunder:0)

Det hände en fantastisk sak där imorse. En av kvinnorna som deltog i stickcaféet hade adopterat sin nu vuxna dotter just från Lillängen. Så det blev lite extra känslosamt för henne när jag berättade om Ge lite tröst!

Marinas butik är verkligen värd en omväg, hon har massor av garn i regnbågens alla färger, tjocklekar och kvalitéer. Jag njuter av att bara stå där och titta, det är som en godisbutik. Hade jag bara haft mer tid och mer kunskap om virkning och stickning hade jag nog handlat mig fördärvad där;0)

Tack så väldigt mycket för din hjälp och generositet!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar